






























































Przedsiębiorca, założyciel i prezes Actia Forum Sp. z o.o., utworzonej w 2000 roku. Od 2006 roku pełni funkcję Sekretarza Generalnego Organizacji Portów Bałtyckich (BPO). Jest także przewodniczącym rady Baltic Press Sp. z o.o. oraz Fundacji Motus.
W latach 1996–2003 pracował na różnych stanowiskach w Zarządzie Morskiego Portu Gdańsk S.A., jednocześnie kierując Komitetem ds. Środowiska w ramach BPO. Od ponad 20 lat związany z rynkiem transportu morskiego, polityką unijną i działalnością lobbingową. Aktywnie uczestniczy w pracach wielu organizacji międzynarodowych związanych z transportem, m.in. European Sea Ports Organization oraz International Maritime Organization. Jest członkiem gremiów doradczych i eksperckich, m.in. European Ports Forum przy Komisji Europejskiej oraz European Sustainable Shipping Forum. Od 2013 roku zasiada w zarządzie Pomorskiej Izby Gospodarczej.
Posiada bogate doświadczenie w realizacji projektów badawczych i doradczych oraz szeroką sieć kontaktów w branży. Potrafi inicjować, budować i prowadzić międzynarodowe projekty i inicjatywy polityczne. Często występuje jako prelegent, moderator i organizator konferencji międzynarodowych oraz wydarzeń branżowych.
Absolwent Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku Oceanografia Fizyczna (1993). Ukończył także studia podyplomowe z zakresu prawa i zarządzania na Politechnice Gdańskiej oraz liczne szkolenia specjalistyczne dotyczące zarządzania, transportu, ochrony środowiska i stosunków międzynarodowych.
Olaf Godlewski, urodzony 23.04.1978 w Warszawie. Absolwent Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej na kierunku Eksploatacja i Utrzymanie Pojazdów Samochodowych oraz Szkoły Głównej Handlowej na kierunku Zarządzanie. Od 2005 związany z przemysłem oraz branżą motoryzacyjną. Doświadczenie zawodowe zdobyte w firmach Mercedes-Benz, SKF, BMZ oraz Worthington Industries.
Obecnie Dyrektor Sprzedaży w Worthington, Członek Hydrogen Europe.
Prezes zarządu OPEC Sp. z o.o. Absolwent Wydziału Nauk o Ziemi Uniwersytetu Gdańskiego. Zajmował stanowiska menedżerskie m.in. British American Tobacco (1993-1999), Netia (1999-2007). W latach 2008-2012 był dyrektorem operacyjnym spółki PL.2012, współodpowiadając za przygotowania Polski do organizacji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO 2012. W latach 2012–2015 pełnomocnik, a następnie członek zarządu ds. realizacji inwestycji w PKP Polskie Linie Kolejowe; w 2016 pracował w Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. Od 2017 do 2021 w ZDiZ Gdynia (z-ca dyrektora, od 2019 dyrektor). Od 2021 r. prezes zarządu OPEC Sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni. Odpowiada za prowadzenie przedsiębiorstwa i rozwój komunalnej energetyki cieplnej w rejonie Gdyni, Rumi, Kosakowa i Wejherowa.
Ekspert ds. zarządzania i dyrektor wykonawczy z 30 letnim doświadczeniem który specjalizuje się w sektorze energetycznym, a w szczególności w operacjach Offshore Upstream i Downstream, inżynierii i komercyjnych aspektach projektów inwestycyjnych.
Absolwent Uniwersytetu Morskiego w Gdyni roku 1996. Karierę rozpoczął w sektorze Offshore jako inżynier elektryk, a następnie został inżynierem projektu i menedżerem. W 2013 roku ukończył program zarządzania w Harvard Business School w Bostonie.
W 2008 roku założył Asia Connecting Centre Pte. Ltd. (ACC). Firma założona w Singapurze oferuje usługi związane z prowadzeniem projektów kapitałowych w obszarze ropy, gazu i operacji Offshore.
Od 2017 roku pełni także funkcję prezesa zarządu spółki Energy Market Observer sp. z o.o. (ENMARO) działającej w Polsce. Firma wspiera klientów w realizacji strategicznych projektów rozwoju morskich farm wiatrowych, produkcji i transportu niskoemisyjnego wodoru i paliw alternatywnych, transportu morskiego skroplonego CO2 do sekwestracji (CCS) oraz dekarbonizacji transportu morskiego.
Jest członkiem i wykładowcą Society of Petroleum Engineers.
Pełni rolę doradcy zarządów spółek zagranicznych i funduszy inwestycyjnych.
Uczestnik oraz wykładowca wielu seminariów i szkoleń.
Absolwent Politechniki Gdańskiej na Wydziale Oceanotechniki i Okretownictwa, pracę magisterską oparł o wiedzę i praktyki odbyte w Technical Universitat Hamburg-Harburg (TUHH) i Istanmbul Technical University (ITU). Ponadto absolwent programu International Executive MBA. Od 17-stu lat zwiazany z DNV, zajmując się zarządzaniem projektami związanymi m.in. z nadzorem nad remontami statków, jak i certyfikacją wyposażenia okrętowego w Polsce jak i poza granicami kraju. W swojej dotychczasowej pracy, również delegowany do bezpośrednich negocjacji z administracjami flag w tematach związanych z Międzynarodowymi Konwencjami IMO.
Obecnie najbardziej zaangażowany w tematykę dekarbonizacji i realizację strategii IMO w zakresie redukcji gazów cieplarnianych (GHG) w perspektywie lat 2020-2050. Na codzień odpowiada za operacje DNV w linii statków serwisie na południowo-wschodnim Bałtyku. Współpracuje między innymi na poziomie eksperckim z takimi podmiotami jak: Ministerstwo Klimatu i Środowiska, Ministerstwo Infrastruktury, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej czy Sejmik Województwa Pomorskiego. Wcześniej pracownik, wykładowca Politechniki Gdańskiej jak i pracownik IMP Polskiej Akademii Nauk.
Radca prawny specjalizujący się w obsłudze sektora energetycznego. Od wielu lat wspiera inwestorów w sprawach dotyczących projektów infrastrukturalnych oraz projektów z zakresu ochrony środowiska. Konsultował procesy zwiększania efektywności energetycznej zakładów, oraz kwestie dotyczące handlu uprawnieniami do emisji. Uczestniczył w badaniach due diligence, sporządzał opinie prawne i doradzał klientom w złożonych procesach inwestycyjnych. Jan jest nie tylko prawnikiem, ale również menedżerem znającym realia współczesnego rynku energii i tym doświadczeniem dzieli się w swoich publikacjach oraz wystąpieniach na licznych konferencjach branżowych.
Absolwent Politechniki Wrocławskiej, Wydział Chemiczny /Technologia Chemiczna (dr inż.), Polsko-Amerykańska Szkoła Biznesu (Executive MBA).
Od niemal 20 lat związany z firmą Swagelok, wiodącym na świecie producentem i dostawcą systemów przepływowych dla różnych gałęzi przemysłu (chemia, petrochemia, energetyka, farmacja, półprzewodniki, przemysł motoryzacyjny, stoczniowy, zbrojeniowy), a także dla instalacji badawczych i laboratoryjnych. Specjalista w dziedzinie komponentów instalacji przepływowych: paliwa alternatywne, wydobycie i przeróbka ropy naftowej i gazu, rozwiązania w dziedzinie układów poboru prób i dystrybucji gazów. Wieloletnie doświadczenie w działach handlowym i technicznym, opieka nad klientami kluczowymi, prowadzenie szkoleń technicznych w zakresie prawidłowego doboru i montażu elementów złącznych Swagelok.
Profesor Uniwersytetu Gdańskiego, politolog, Dyrektor Centrum Zrównoważonego Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, Prezes Zarządu spółki celowej Uniwersytetu Gdańskiego Univentum Labs, kierownik projektu Building Engagement to Accelerate Clean Energy Transitions in the South Baltic – BALTICBEAT (program Interreg Południowy Bałtyk), Prorektor ds. Współpracy i Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego w latach 2022-2024.
Dyrektor Działu Technicznego i Rozwoju oraz Prokurent w Firmie Rockfin.
Doświadczenie inżynierskie zdobył pracując na stanowiskach: Konstruktor, Kierownik Projektu, Kierownik Działu Konstrukcyjnego, Dyrektor Techniczny oraz Dyrektor B+R. Absolwent Wydziału Mechanicznego Politechniki Gdańskiej. Studia ukończył w roku 2000 jako dyplomant Wydziału Mechanicznego na kierunku Napędy, Sterowanie i Automatyzacja Maszyn.
Na co dzień zajmuje się pracami związanymi z kierunkami rozwoju techniki oraz technologii w Rockfin oraz optymalizacją standardów w firmie.
Od ponad 20 lat związany z obszarami: projektowania, zarządzania zespołem, zarządzenia projektem, produkcją, testami i wdrażaniem nowych produktów. Znawca tematyki Design to Value (DtV) oraz Design to Cost (DtC). Obecnie związany z rozwojem nowych produktów firmy Rockfin wykorzystujących technologie wodorowe: głównie systemy elektrolizy i sprężania wodoru.
Aktualnie odpowiedzialny za realizację strategii związanej z gospodarką wodorem w Orlen i GK Orlen. Odpowiada za projekty rozwojowe takie jak m.in.: budowa sytemu produkcji, dystrybucji i odbioru paliwa wodorowego jakości automotive. Posiada gruntowną wiedzę i wieloletnie doświadczenie zawodowe z zakresu gazów technicznych. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów podyplomowych Ropa Naftowa i Produkty Naftowe.
Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego oraz Politechniki Gdańskiej. Posiada doświadczenie w branży morskiej, branży TSL, doradztwie inwestycyjnym oraz zarządzaniu nieruchomościami. Wcześniej jako Manager w Departamencie Handlowym Portu Gdańsk odpowiadała za rozwój segmentu energetycznego portu, dedykowanego terminalom gazowym, węglowym i rud żelaza oraz zarządzała kluczowymi projektami inwestycyjnymi. Obecnie pełni funkcję Kierownika Działu Rozwoju i odpowiada za tworzenie strategii i planu rozwoju portu.
Inżynier Okrętowiec, Dyrektor Pionu Naukowo-Badawczego PRS.
Absolwent Instytutu Okrętowego Politechniki Gdańskiej. Posiada unikalne doświadczenie w dziedzinie prac naukowo-badawczych w obszarze techniki okrętowej oraz bezpieczeństwa w przemyśle morskim. Specjalista w zakresie wykorzystania nowych technologii w szeroko pojmowanej technice morskiej. Aktualnie na stanowisku Dyrektora Pionu Naukowo-Badawczego PRS. Zaangażowany w przygotowanie rozwiązań normatywnych i standardów bezpieczeństwa w obszarze dekarbonizacji żeglugi oraz certyfikacji okrętowych systemów napędowych wykorzystujących innowacyjne technologie konwersji energii paliw alternatywnych. Aktywnie uczestniczy w działaniach instytucji oraz organizacji krajowych i międzynarodowych (IMO, IACS) odpowiedzialnych za tworzenie i wdrażanie standardów bezpieczeństwa w żegludze i technice morskiej.
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A.
Jacek Gębicki uzyskał stopień doktora w zakresie technologii chemicznej na Politechnice Gdańskiej w 2008 roku. W 2016 roku uzyskał stopień doktora habilitowanego nauk technicznych. Od 2018 roku pełni funkcję Kierownika Katedry Inżynierii Procesowej i Technologii Chemicznej przy Wydziale Chemicznym Politechniki Gdańskiej. Od 2022 roku pełni funkcję Dyrektora Centrum Technologii Wodorowych. Zainteresowania badawcze obejmują: czujniki chemiczne do monitorowania poziomu zanieczyszczenia powietrza, układy sensoryczne, nosy elektroniczne i bioelektryczne, zielone metody dezodoryzacji, biofiltracja, zastosowanie katalizatorów w przemyśle chemicznym, technologie wytwarzania i magazynowania wodoru. Jest autorem i współautorem ponad 100 publikacji z listy JCR. Brał udział w ponad 15 projektach krajowych i międzynarodowych.
Magdalena Dudek uzyskała dyplom i stopień habilitowany w dziedzinie inżynierii chemicznej na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Dołączyła do Katedry Zrównoważonego Rozwoju Energetycznego na Wydziale Energii i Paliw Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Zajmuje się nauczaniem i badaniami w interdyscyplinarnych dziedzinach efektywności energetycznej, zintegrowanych źródeł energii wykorzystujących energię odnawialną, technologii wodorowych, ogniw paliwowych i urządzeń elektrochemicznych. Prof. Dudek jest autorką lub współautorką ponad 100 artykułów naukowych i technicznych. Znajduje się w pierwszej dwójce procentowej naukowców na listach Elsevier i Uniwersytetu Stanforda.
Posiada również dziesięć patentów w dziedzinie wodoru i ogniw paliwowych.
Dzięki ponad 20-letniemu doświadczeniu na rynku energii i paliw, szczególnie w dziedzinie gospodarki wodorowej i technologii ogniw paliwowych, wkład prof. Dudek w współpracę przemysłową został doceniony specjalnymi nagrodami na międzynarodowych i polskich wystawach. Ponadto była zaangażowana w programy badawcze finansowane przez Unię Europejską, Europejski Instytut Technologii, UNESCO i krajowe programy badawcze w Polsce. Prof. Dudek aktywnie uczestniczy w międzynarodowej współpracy naukowej i edukacyjnej w dziedzinie transformacji paliw i energii.
Pełniła funkcję recenzenta wielu międzynarodowych czasopism, w tym wydawanych przez Elsevier, Wiley i Springer. Była również prelegentką plenarną i zaproszoną prelegentką na międzynarodowych interdyscyplinarnych konferencjach.
Absolwent Politechniki Gdańskiej, Politechniki Śląskiej, Politechniki Warszawskiej oraz studiów MBA. Z ponad 50- letnim doświadczeniem zawodowym w przemyśle energetycznym. Jego praca zawodowa była m.in. związana z wprowadzeniem systemu dystrybucyjnego energii elektrycznej.
Jako Dyrektor Departamentu Innowacji w ENERGA-OPERATOR S.A. kierował licznymi innowacyjnymi projektami, w tym nadzorował budowę pierwszych w Polsce magazynów energii zintegrowanych z systemem elektroenergetycznym w Lokalnych Obszarach Bilansowania o dużym nasyceniu energetyki odnawialnej. Brał również udział w pracach rad nadzorczych spółek energetycznych. Autor wielu opracowań i publikacji z zakresu integracji źródeł energii odnawialnej, magazynów energii z systemem energetycznym oraz z zakresu efektywności użytkowania energii.
Członek Polskiego Towarzystwa Przesyłu i Rozdziału Energii Elektrycznej. Koordynator Grupy roboczej ds. sieci oraz magazynów energii w Radzie Koordynacyjnej ds. rozwoju sektora fotowoltaiki powołanej przy Ministerstwie Klimatu i Środowiska.
Doświadczenie zawodowe zdobywał w firmach doradczych oraz organizacjach pozarządowych, realizując projekty z obszaru zrównoważonego transportu i energetyki. Jest współautorem publikacji oraz strategii dotyczących rynku mobilności i zielonej transformacji. Autor dokumentów strategicznych z zakresu planowania mobilności oraz analiz dotyczących wykorzystania wodoru w transporcie.
Specjalizuje się we wspieraniu zielonej transformacji sektora mobilności, ze szczególnym uwzględnieniem innowacyjnych technologii i rozwiązań przyszłości. W PAIH odpowiedzialny za wsparcie sektora mobilności w eksporcie rozwiązań.
Menadżer z ponad 20-letnim doświadczeniem w obszarze nowych technologii informacyjnych i operacyjnych mających zastosowanie w biznesie. Ekspertka w zakresie cyfrowych rozwiązań i koncepcji Przemysłu 4.0. Posiada umiejętność przekładania złożonych koncepcji technicznych na przekonującą wartość biznesową, skutecznie komunikując się z interesariuszami na wszystkich szczeblach. Doskonale kieruje i inspiruje zespoły wielofunkcyjne do skutecznej realizacji projektów i osiągania ambitnych celów biznesowych. Zaangażowana w innowacyjne projekty związane z transformacją cyfrową, transformacją energetyczną i zrównoważonym rozwojem a także bezpieczeństwem cybernetycznym środowisk przemysłowych. Udokumentowane doświadczenie w opracowywaniu i wdrażaniu strategii cyfrowej na lokalnym rynku, a także wprowadzaniu nowych produktów na rynek. Zyskała uznanie jako liderka opinii w swoich dziedzinach, zdobywając prestiżowe nagrody na rynku polskim. Na co dzień wspiera biznes w Europie Centralnej i Wschodniej w zrozumieniu oraz adopcji nowych technologii i rozwiązań cyfrowych.
Grzegorz dołączył do organizacji Hydrogen Europe w maju 2019 roku jako Menedżer ds. Badań, Innowacji i Finansowania. Odpowiadał za koordynację Grupy Roboczej ds. Transportu Morskiego, skupiającej się na dekarbonizacji żeglugi, oraz Grupy Roboczej ds. Finansowania i Funduszy, koncentrującej się na przyszłym partnerstwie IPPP w zakresie wodoru w ramach programu Horizon Europe oraz na Funduszu Innowacyjnym ETS.
Od stycznia 2022 roku Grzegorz pełni funkcję dyrektora Intelligence Unit w Hydrogen Europe, nadzorując publikację raportu Clean Hydrogen Monitor oraz inne działania analityczne związane z rynkiem wodoru.
Przed dołączeniem do Hydrogen Europe zdobył 15 lat doświadczenia zawodowego w doradztwie, specjalizując się w projektach dotyczących gazu ziemnego w produkcji ciepła i energii elektrycznej, odnawialnych źródeł energii oraz rynku paliw alternatywnych.
Business Development Manager w Dziale Nowych Technologii BPR ASE GROUP (dawniej: Biproraf), specjalizujący się w rozwoju projektów z zakresu nowoczesnych technologii energetycznych.
Posiada doświadczenie w kompleksowej realizacji inwestycji typu „pod klucz” na rynku ciepłowniczym i elektrociepłowniczym, ze szczególnym uwzględnieniem kogeneracji gazowej oraz wielkoskalowych pomp ciepła. Współodpowiedzialny za przygotowanie i realizację dużego projektu EPC „wastewater2heat” w Słupsku – nowego źródła ciepła o mocy ok. 10 MWt, którego zakończenie planowane jest na koniec 2026 roku.
Większość swojej działalności koncentruje na rozwoju pozycji firmy w obszarze projektowania i realizacji inwestycji energetycznych w formule „pod klucz”, ze szczególnym uwzględnieniem ciepłowni i elektrociepłowni. W swojej pracy skupia się na wdrażaniu nowoczesnych, niskoemisyjnych rozwiązań, odpowiadając na rosnące zainteresowanie technologiami kogeneracyjnymi opartymi na silnikach gazowych oraz wielkoskalowymi pompami ciepła dedykowanymi dla sektora ciepłownictwa.
Tomasz Dudek pełni funkcję Prezesa Zarządu w BPR ASE Group (dawniej Biproraf) – jednej z czołowych firm w Polsce działających w sektorze Oil&Gas, wyspecjalizowanej w realizacji innowacyjnych projektów w formule EPC dla przemysłu rafineryjnego i petrochemicznego.
Jego kariera zawodowa od ponad 20 lat związana jest z wdrażaniem zaawansowanych technologii do przemysłu, w tym technologii wodorowych, którym poświęca szczególną uwagę. Zdobył unikalne doświadczenie w tym zakresie, a jego wiedza wykracza daleko poza standardową perspektywę branży. Uruchomienia pierwszych instalacji wodorowych, wykonane przez BPR ASE Group pozwoliły mu dogłębnie poznać towarzyszące temu realne wyzwania.
Pod jego kierownictwem BPR ASE Group konsekwentnie rozwija portfolio projektów wodorowych i jako jedna z nielicznych firm w kraju może pochwalić się funkcjonującymi instalacjami zarówno do produkcji, jak i dystrybucji wodoru. Strategiczne podejście do rozwoju tej gałęzi przemysłu, szczególnie w trudnym okresie pandemii, przyczyniło się do umocnienia pozycji BPR ASE Group jako lidera technologii wodorowych na polskim rynku.
Doświadczony menedżer i właściciel firm zajmujących się działalnością portową i offshore. Centrum Nowych Kompetencji Sp. z o.o. koncentruje się na kształceniu zawodowym, natomiast LKK Sp. z o.o. zapewnia siłę roboczą do przeładunku i konserwacji urządzeń portowych.
Realizuje kursy i programy szkoleniowe dla operatorów maszyn ciężkich i statków z wykorzystaniem symulatorów 3D Virtual Reality. Wyposażone w prawdziwe dźwięki i platformę ruchu, tworzą w pełni wciągające wrażenia. Oferuje dostosowane do potrzeb szkolenia dla operatorów dźwigów i pojazdów ciężarowych w środowisku portowym.
Ich kurs manewrowy na statki do transferu załogi (CTV) jest certyfikowany przez Polski Rejestr Statków oraz Instytut Morski. Telewizory typu CTV odgrywają istotną rolę w eksploatacji i utrzymaniu morskich farm wiatrowych.
Szuka współpracy w celu utworzenia centrum logistyki morskiej energetyki wiatrowej lub zapewnienia naszych najnowocześniejszych narzędzi szkoleniowych istniejącym ośrodkom dla pracowników portowych, sprzedawców łodzi i ciężkiego sprzętu oraz producentów.
Mateusz Sołtysiak stoi na czele SES Hydrogen Energy i jako Prezes Zarządu wyznacza wizję i kierunki rozwoju, w których podąża spółka. Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu i transformacji firm oraz przedsiębiorstw w Polsce i zagranicą. Karierę związał z budowaniem oraz strategicznym rozwojem biznesu, w tym startupów i firm o wysokim potencjale rozwoju. Na swoim koncie posiada inwestycje w projekty w Polsce oraz Azji. Przed rozpoczęciem działalności w obszarze wodoru, w ciągu 5 lat zainwestował w ponad 100 startupów z branży hardware na całym świecie. Prywatnie entuzjasta innowacyjnych technologii, który w rozwoju rynku wodoru w Polsce i poza jej granicami dostrzega szansę dla spełnienia obietnic klimatycznych i osiągnięcia transformacji sektora energetyki.
Grzegorz Orlikowski wieloletni pracownik EKO-KONSULT. Doświadczony inżynier bezpieczeństwa procesowego, autor kilkuset analiz z zakresu bezpieczeństwa wybuchowego. Prelegent i panelista na licznych konferencjach technicznych, prowadzi stałe wykłady w ramach Akademii Bezpieczeństwa oraz na uczelniach technicznych. Współautor kwalifikacji specjalisty zajmującego się bezpieczeństwem instalacji wodorowych przygotowanej dla Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.
Alfred w pierwszej kolejności widzi siebie jako twórcę. Niezależnie czy chodzi o pracę na danych, automatyzację wszelkich procesów, pisanie i reżyserowanie sztuk, współpracę z młodzieżą, czy tworzenie map. Pomysł założenia Fundacji Tożsamości Cyfrowej powstał w ramach perspektywy prawie trzech dekad doświadczenia pracy nad ogromną ilością danych geograficznych zebranych w bazy danych wielkości nawet kilkunastu petabajtów. Firmy, które Alfred stworzył i prowadzi, specjalizują się w stawianiu platform GIS, opracowywaniu i przetwarzaniu zdjęć satelitarnych oraz w znajdowaniu najbardziej optymalnych rozwiązań nietypowych problemów technicznych. Współpracował z takimi organizacjami i firmami jak ESA, Here czy Google, gdzie wypracował sposób na połączenie i zoperacjonalizowanie skrajnie różnorodnych danych. Całe doświadczenie, które udało mu się zgromadzić pracując w branży GIS, skutecznie łączy z wykształceniem automatyka wyspecjalizowanego w rozumieniu i obsłudze relacji człowiek-maszyna.
Karierę w ORLEN rozpoczął od stażu, który dał mu solidne podstawy do dalszego rozwoju zawodowego. Przeszedł kolejne etapy kariery – od stanowiska Młodszego Operatora po Eksperta i Kierownika Projektu. Brał udział w uruchomieniu Instalacji Paraksylenu, zdobywając doświadczenie w optymalizacji energetycznej i procesowej. W Biurze Efektywności i Optymalizacji Produkcji zajmował się tworzeniem cyfrowych bliźniaków, wspierał projekty innowacyjne oraz analizował scenariusze „What if”. Jest autorem licznych projektów zwiększających efektywność energetyczną i produkcyjną. Obecnie, jako Ekspert w Biurze Rozwoju Technologii Wodorowych i Paliw Syntetycznych, rozwija nowe linie biznesowe w obszarze wodoru i paliw syntetycznych.
Koordynuje udział ORLEN w budowie dolin wodorowych, m.in. Bursztynowej Doliny Wodorowej, oraz aktywnie uczestniczy w inicjatywach na rzecz szerokiego wykorzystania i promocji wodoru w różnych sektorach gospodarki poprzez nawiązywanie strategicznych partnerstw.
Odpowiada za realizację projektu HySPARK (Hydrogen Solutions for euroPean Airports and Regional Kinetics) ze strony ORLEN; projekt powstał w ramach inicjatywy Klastra Mazowieckiej Doliny Wodorowej, realizowany jest przez konsorcjum 15 partnerów i został dofinansowany ze środków europejskich w 2024 roku.
Autorka publikacji naukowych oraz współautorka koncepcji projektów związanych z implementacją technologii wodorowych, m.in. w komunikacji miejskiej.
Piotr Patrosz od 2023 roku pracuje jako inżynier Badań i Rozwoju w firmie Rockfin S.A., gdzie zajmuje się projektowaniem i badaniami generatorów wodoru linii produktowej HyVentive. Wcześniej zatrudniony na Wydziale Inżynierii Mechanicznej Politechniki Gdańskiej, gdzie prowadził prace badawczo-rozwojowe nad układami hydraulicznymi. W 2017 roku obronił doktorat z zakresu budowy maszyn. Posiada bogate doświadczenie w realizacji projektów badawczo-rozwojowych zarówno z ramienia uczelni jak i przedsiębiorstw przemysłowych.
Prof. Piotr Jasiński jest związany z Politechniką Gdańską od początku swojej kariery akademickiej. Ukończył Wydział Elektroniki. W 2000 r. obronił pracę doktorską z nauk technicznych, a w 2009 r. uzyskał habilitację z elektroniki. Tytuł profesora otrzymał w 2019 r. W latach 2001-2004 oraz 2008-2010 był zatrudniony odpowiednio jako adiunkt i profesor badawczy na Uniwersytecie Missouri-Rolla, USA, gdzie prowadził badania nad technologiami wytwarzania warstw i urządzeń elektroceramicznych. Jego zainteresowania badawcze koncentrują się na materiałach do czujników chemicznych i odnawialnych źródłach energii. Jego prace badawcze dotyczą właściwości elektrycznych, elektrochemicznych i strukturalnych cienkich i grubych warstw tlenkowych materiałów elektroceramicznych i polimerów przewodzących. Jest współautorem 200 publikacji cytowanych ponad 3000 razy według bazy danych Scopus.
Obecnie jest kierownikiem Katedry Inżynierii Materiałów Funkcjonalnych na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej. W latach 2000-2024 i 2024-2028 był/jest przewodniczącym Rady Dyscypliny Automatyka, Elektronika, Elektrotechnika i Technologie Kosmiczne. W latach 2016-2024 był wiceprezesem, a od 2024 r. prezesem Polskiego Towarzystwa Techniki Sensorowej.
Natalia Łukasik otrzymała stopień doktora nauk chemicznych w 2016 roku (Politechnika Gdańska). W 2022 roku odbyła staż podoktorski na Federalnym Uniwersytecie w Pernambuco w Brazylii pracując nad zagadnieniami chemicznego magazynowania wodoru. Obecnie pracuje jako adiunkt badawczo-dydaktyczny w Katedrze Inżynierii Procesowej i Technologii Chemicznej Politechniki Gdańskiej. Jej zainteresowania naukowe obejmują otrzymywanie materiałów sorpcyjnych i katalitycznych, ze szczególnym uwzględnieniem katalizatorów do otrzymywania wodoru.
Socjolożka, ekspertka i badaczka w interdyscyplinarnych projektach dotyczących społecznych wymiarów transformacji energetycznej i ocenie technologii, przemianach społeczno-kulturowych, deliberacji publicznej, inkluzywnym kształtowaniu polityki i sprawiedliwości energetycznej. Od 2024 prowadzi zespół społecznych badań nad transformacją energetyczną w Łukasiewicz – ITECH (Instytut Innowacji i Technologii) i jest członkinią Zespołu ds. Strategicznego Planu Działań na rzecz Edukacji Ekologicznej przy Ministerstwie Klimatu i Środowiska. Autorka ponad 40 publikacji w czasopismach naukowych, wydała m.in: "Widening Interdisciplinarity Sustainability Education - WISE book" (z M. Kraszewską, M. Jones, 2018) oraz "Gender and Energy Transition: Case Studies from the Upper Silesia Coal-mining Region " (z X. Bukowską, 2022).
Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, Studium Bezpieczeństwa Narodowego przy Instytucie Stosunków Międzynarodowych UW oraz Akademii Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego w Warszawie. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie na stanowiskach eksperckich i menedżerskich w sektorze naftowym i gazowniczym, w tym Naftobazy Sp. z o.o., Operator Logistyczny Paliw Płynnych – OLPP Sp. z o.o., Ośrodek Badawczo Rozwojowy Przemysłu Rafineryjnego S.A. – OBR S.A., GAZ-SYSTEM S.A.
Obecnie w GAZ-SYSTEM S.A. pracuje jako Zastępca Dyrektora Pionu Transformacji Energetycznej. Przez wiele lat odpowiedzialny za rozwój projektów dywersyfikacyjnych, w tym interkonektorów gazowych pomiędzy Polską, a Czechami, Słowacją, Litwą i Danią / Norwegią (projekt Baltic Pipe), których realizacja zapewniła Polsce bezpieczeństwo energetyczne w obszarze gazu ziemnego i umożliwiła uniezależnienie się od dostaw tego surowca z Rosji. Aktywnie zaangażowany w relacje GAZ-SYSTEM z Komisją Europejską w celu umożliwienia realizacji kluczowych projektów infrastruktury gazowej i ich wsparcia finansowego z funduszy UE.
W ramach współpracy międzynarodowej współtworzył strategie wspierające rolę gazu w gospodarkach zmierzających do dekarbonizacji, uwzględnienia jego wkładu w realizację celów polityki klimatycznej jako tzw. paliwo przejściowe oraz przygotowania do wdrożenia gazów odnawialnych (wodór, biometan). Uczestniczył w tworzeniu stanowisk GAZ-SYSTEM w procesie legislacyjnym UE, zwłaszcza w odniesieniu do tzw. Pakietu Gazowo-Wodorowego, w tym możliwego operowania spółki w obszarze wodoru.
Obecnie zaangażowany w inicjatywy związane z procesem projektowania podstaw funkcjonowania gospodarki wodorowej na poziomie krajowym i europejskim, zwłaszcza w aspekcie infrastrukturalnym.
Bartłomiej Opajdowski to przedsiębiorca, założyciel i właściciel software house'u Webtechnika, specjalizującego się w tworzeniu dedykowanego oprogramowania w języku Python.
Webtechnika sp. z o.o. – Jest założycielem i prezesem zarządu firmy, która koncentruje się na realizacji nietypowych i "szytych na miarę" projektów, takich jak systemy CMS, CRM, aplikacje webowe oraz zintegrowane systemy dla biznesu.
Technologie chmurowe – Aktywnie rozwija skalowalne rozwiązania chmurowe, w tym oparte o AWS, i wspiera firmy w procesach cyfryzacji.
Współpraca z samorządami – Poprzez markę Cloudformers, oferuje sprzedaż i wsparcie w zakresie obsługi klienta dla jednostek samorządowych.
Inwestor i mentor – Angażuje się w rozwój innych firm, inwestując w nie poprzez dostarczanie oprogramowania jako wkładu kapitałowego (np. w spółkach Mind. Composite, Teamm). Dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem, wspierając młodych przedsiębiorców i startupy.
Od ponad 6 lat jest aktywnym członkiem Stowarzyszenia Olsztyńska Grupa Wspierania Biznesu, gdzie buduje relacje i promuje współpracę między lokalnymi przedsiębiorcami.
Joanna Grudowska – socjolożka, posiada doświadczenia zdobywane w sektorze publicznym, prywatnym, NGO oraz na ich stykach. Jej zainteresowania badawcze ulokowane są na pograniczu technologii i społeczeństwa oraz transformacji energetycznej. Realizowała projekty badawcze dotyczące m.in. kontrowersji wokół smogu, foresightu, technologii wodorowych, społecznych aspektów transformacji energetycznej oraz popularyzujące wiedzę naukową.
dr hab. inż. Arkadiusz Szczęśniak, prof. uczelni, pracuje na Politechnice Warszawskiej w Zakładzie Sztucznej Inteligencji i Technologii Wodorowych w Energetyce, gdzie kieruje projektami związanymi z opracowaniem ko-elektrolizera MCE do syntezy paliw sztucznych, MCE do waloryzacji biogazu oraz technologią P2G do sezonowego magazynowania energii. Specjalizuje się w technologiach wodorowych i elektrochemicznych (MCFC/MCE/SOE) oraz integracji metod AI z systemami energetycznymi. Autor i współautor ponad 70 publikacji. Aktualne badania obejmują ko-elektrolizę do wytwarzania paliw syntetycznych, rozwój elektrolizerów wysokotemperaturowych i skalowanie stosów MCFC. Współpracuje z przemysłem i ośrodkami akademickimi w projektach krajowych i europejskich.
Adiunkt w Zakładzie Wysokotemperaturowych Procesów Elektrochemicznych Instytutu Energetyki - Państwowego Instytutu Badawczego od października 2020, z funkcją p.o. Kierownika Zakładu od września 2025. Posiada 10 lat doświadczenia w prowadzeniu badań nad nowymi materiałami dla stałotlenkowych ogniw elektrochemicznych, membran tlenowych czy materiałów do magazynowania tlenu, a także w przygotowaniu ogniw stałotlenkowych oraz charakteryzacji ich właściwości elektrochemicznych i mikrostrukturalnych. Kierownik oraz wykonawca prac w kilkunastu projektach finansowanych przez NCN, NCBR, MNiSW/MEiN, NFOŚiGW, Komisję Europejską oraz w projektach komercyjnych dotyczących technologii stałotlenkowych elektrolizerów/ogniw paliwowych i układów na ich bazie. Stopień doktora uzyskała w sierpniu 2020 roku w dyscyplinie Inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka na Akademii Górniczo-Hutniczej im. S. Staszica w Krakowie. Ponadto, odbyła staże naukowo-badawcze w zagranicznych ośrodkach naukowych takich jak Max Planck Institute, Fraunhofer IKTS, IREC, University of Maryland oraz USTB w Pekinie. Laureatka nagrody Nernsta oraz stypendium Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej dla młodych naukowców za działalność badawczą i naukową.
Ukończył studia ekonomiczne, przebywał także na stypendiach w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Od 1993 do 1998 pracował w Instytucie Badań nad Gospodarką Rynkową oraz jako wykładowca na uczelniach wyższych oraz przy studiach MBA. Od 1998 do 2004 zatrudniony w Telekomunikacji Polskiej jako dyrektor Departamentu Rozwoju Biznesowego i Analiz Strategicznych. Odpowiadał za tworzenie planów strategicznych i prywatyzację przedsiębiorstwa. W latach 2004-2005 pełnił funkcję podsekretarza stanu w Ministerstwie Finansów, w drugim rządzie Marka Belki, odpowiedzialnego za informatyzację resortu, politykę makroekonomiczną i finansową oraz środki unijne. Należał do rządowej grupy roboczej ds. strategii rozwoju radiofonii.. W kolejnych latach zatrudniony w funduszach inwestycyjnych i spółkach: od 2007 do 2010 zasiadał w radzie nadzorczej funduszu Phenomind Ventures SA, od 2020 w radzie Polenergii, kierował też radą nadzorczą Experior Venture Fund. Znalazł się w radzie nadzorczej Kulczyk Foundation i został prezesem spółki Cogito Lab. Brał także udział w projektach branży chemicznej i nawozowej w Kazachstanie i na Ukrainie.
Dr hab. inż. Szkoda jest absolwentem Wydziału Chemicznego Politechniki Gdańskiej na kierunku Technologie Ochrony Środowiska. Jego działalność naukowa koncentruje się na badaniach nad magazynowaniem i konwersją energii, ze szczególnym naciskiem na rozwój nowoczesnych i zrównoważonych rozwiązań materiałowych. W 2018 roku obronił rozprawę doktorską, a w październiku 2025 uzyskał stopień doktora habilitowanego. W swojej pracy badawczej łączy interdyscyplinarne podejście, integrując chemię, inżynierię materiałową oraz fizykę ciała stałego, co pozwala mu tworzyć innowacyjne koncepcje w obszarze zaawansowanych technologii energetycznych i przyczyniać się do rozwoju nowoczesnej nauki o materiałach.
Dyrektor Narodowego Centrum Badań Jądrowych oraz Dyrektor Centrum Technologii Wodorowych Instytutu Energetyki – Państwowego Instytutu Badawczego, a w latach 2022-2025 dyrektor Instytutu. Koordynator, kierownik i wykonawca prac w ponad 70 projektach związanych z energetyką, finansowanych przez KE, NCBR, NCN, MNiSW/MEiN, NFOŚiGW, ESA, DoE i DoS USA oraz bezpośrednio przez przemysł. Uczestniczył w realizacji projektów dot. reaktorów jądrowych w Polsce (IEN-PIB, NCBJ) i Szwecji (KTH). Autor i współautor kilkudziesięciu ekspertyz na rzecz przemysłu i administracji publicznej, ponad 300 publikacji i wystąpień konferencyjnych, 8 patentów i zgłoszeń patentowych, w większości skomercjalizowanych wynalazków. Dwukrotny stypendysta Komisji Fulbrighta i NAWA. Członek Zarządu Hydrogen Europe Research, Rady Koordynacyjnej ds. Gospodarki Wodorowej, Zespołu Ekspertów ds. Wodoru Izby Gospodarczej Gazownictwa, Rady Programowej PSE Inwestycje oraz Komitetu Problemów Energetyki Polskiej Akademii Nauk. Zasiadał w Radzie Naukowej GAZ-SYSTEM (2023-2024).
Menadżer, promotor rozwoju biznesu i popularyzator wiedzy w zakresie nowoczesnych technologii, od kilkunastu lat związany zawodowo z branżą energetyczną. W Rockfin odpowiada za strategiczne i operacyjne kształtowanie biznesu w obszarze rozwiązań do produkcji i wykorzystania wodoru. Współtwórca i autor podcastu Uwaga Wodór! w którym przedstawia autorskie spojrzenie na tematykę transformacji energetycznej, dekarbonizacji i zielonych technologii.
Absolwent wydziałów Elektrotechniki i Automatyki, Zarządzania i Ekonomii oraz MBA z Zarządzania Technologiami Wodorowymi. Przeszedł klasyczną ścieżkę rozwoju zawodowego od inżyniera do menadżera - zaczynając od programowania systemów automatyki, realizacji projektów B+R, poprzez sprzedaż i rozwój biznesu, aż po budowę i realizację strategii rozwoju międzynarodowego firm m.in. w obszarach zielonej energii, paliw alternatywnych oraz technologii IT.
Adiunkt w Katedrze Surowców Energetycznych na Wydziale Geologii, Geofizyki i Ochrony Środowiska AGH w Krakowie. Prodziekan Wydziału ds. Kształcenia i Studenckich. Główne kierunki jego zainteresowań koncentrują się na zagadnieniach estymacji parametrów petrofizycznych skał oraz geologicznych modelowaniach przestrzennych (3D) wykorzystywanych w poszukiwaniach naftowych, geotermii i CCS. Jest autorem lub współautorem ponad 150 publikacji i szeregu projektów naukowo-badawczych. Ostatnie jego zainteresowania ukierunkowane są na transformację energetyczną oraz poszukiwania wodoru pochodzenia geologicznego.
Dr hab. w dyscyplinie ekonomia i finanse, absolwent i od 2007 r. pracownik Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, a w latach 2007-2017 pracownik NBP. Aktywność badawcza i naukowa w temacie konkurencyjności i umiędzynarodowienia przedsiębiorstw, łańcuchów wartości różnych sektorów gospodarki, źródeł innowacyjności firm oraz transformacji energetycznej i klimatycznej.
Udział i kierowanie projektami badawczymi NCN, NCBR, studiami wykonalności i ekspertyzami w zakresie energetyki i elektromobilności. Aktywny udział w międzynarodowych i krajowych gremiach badawczych i doradczych. Członek i wiceprzewodniczący Państwowej Rady Ochrony Środowiska przy Ministrze Klimatu i Środowiska. Przewodniczący zespołu ekspertów ds. wodoru w Izbie Gospodarczej Gazownictwa, Członek Rady Naukowej Beijing Research Centre w Pekinie, Inicjator i kierownik powołania na Wydziale Zarządzania UW Centrum Badań nad Transformacją Energetyczną, Mobilnością i Zmianami Klimatu. Członek Rad Nadzorczych spółek giełdowych i niepublicznych.
Andrzej Wójtowicz – od 1992r. w Wodociągach Słupsk jako technolog, od 2009 r. prezes zarządu. Autor publikacji zawodowych, wykładowca i ekspert branżowych zespołów roboczych przygotowujących standardy zawodowe oraz opiniujących zmiany legislacyjne. Koordynator procesów rozwoju infrastruktury komunalnej i energetycznej w regionie Słupska. Członek Rady Izby Gospodarczej „Wodociągi Polskie”. Pomysłodawca i lider projektu Słupski Klaster Bioenergetyczny.
Dyrektor Departamentu Rozwoju Gospodarczego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, pracownik naukowy Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego. Z wykształcenia ekonomista. Ekspert w dziedzinie innowacyjności i konkurencyjności przedsiębiorstw, trendów rozwoju technologii oraz polityki rozwoju. Posiada kilkanaście lat doświadczenia w zakresie badań i analiz gospodarczych, planowania strategicznego, rozwoju technologii oraz programowania i ewaluacji polityk publicznych. W powyższym zakresie realizował projekty m.in. dla Komisji Europejskiej, Ministerstwa Rozwoju, PARP, NCBiR oraz samorządów regionalnych w Polsce.
Katarzyna Faruga jest doświadczonym menedżerem i kierownikiem projektów w dziedzinie technologii wodorowej, innowacji i inicjatyw finansowanych przez UE, posiadającym bogate doświadczenie w zakresie współpracy międzynarodowej i zrównoważonej transformacji energetycznej.
Katarzyna pracuje obecnie jako kierownik ds. zarządzania siecią CEE w HZwo e. V., klastrze innowacji wodorowych w Chemnitz w Niemczech, gdzie rozszerzyła zasięg sieci na Polskę i Czechy oraz reprezentowała klaster w Hydrogen Europe. Wcześniej pełniła funkcję dyrektora generalnego własnej firmy konsultingowej, kierownika projektu realizującego projekty w ramach programu „Horyzont Europa” oraz dyrektora generalnego Dolnośląskiej Doliny Wodorowej, wspierającej rozwój gospodarki wodorowej i inicjatywy w zakresie transportu niskoemisyjnego w Polsce.
Dodatkowo zarządzała międzynarodowymi programami dla start-upów w Concordia Design Accelerator i kierowała projektami finansowanymi przez UE w Instytucie Ekologii Terenów Przemysłowych. Wcześniejsze doświadczenie Katarzyny obejmuje funkcje doradcze i kierownicze w samorządach lokalnych i centrach innowacji, ze szczególnym uwzględnieniem wzornictwa przemysłowego, własności intelektualnej i instrumentów finansowych UE.
Katarzyna posiada tytuł magistra prawa (LLM) oraz kilka dyplomów studiów podyplomowych, w tym z zakresu zarządzania projektami, zarządzania projektowaniem oraz prawa i ekonomii UE, uzyskanych na wiodących uczelniach w Polsce. Odbyła również szkolenia z zakresu Microsoft Project, umów dotyczących praw autorskich, zarządzania własnością intelektualną oraz taksonomii UE na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Tomasz Drzał jest ekspertem w zakresie energetyki rozproszonej i odnawialnej. Jest prawnikiem, absolwentem wydziału prawa Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkoły Prawa Amerykańskiego Levin College of Law. Ukończył również podyplomowe studia podatkowe w Szkole Głównej Handlowej. Ekspert, związany od 2007 roku z energetyką odnawialną. Od 2025 prezes Krajowej Izby Klastrów Energii i OZE, a wcześniej jej dyrektor zarządzający. Członek zarządu spółki Mazowieckie Elektrownie Wiatrowe i Wodne. Prezes Fair Market Institute, stowarzyszenia, które działa na rzecz poszanowania konkurencyjności oraz dobrych praktyk rynkowych, również w branży OZE. Od 2025 jest założycielem i udziałowcem spółki Adaptive Motors Poland, która buduje pierwszą fabrykę polskich aut elektrycznych – Adaptive Factory Kleszczów 5.0
Autor wielu ekspertyz dot. energetyki rozproszonej i funkcjonowania klastrów energii, m.in. dla Zgorzeleckiego Klastra Rozwoju Odnawialnych Źródeł Energii i Efektywności Energetycznej, klastrów w ramach Związku Grmin Regionu Płockiego, Klastra Energii Zagłębia Miedziowego, Łęczyńskiego Klastra Energii oraz Jeleniogórskiego Klastra Odnawialnych Źródeł Energii. Współautor strategii transformacji dla Dolnego Śląska i Powiatu Zgorzeleckiego (z uwzględnieniem Bogatyni i Turowa). Członek Panelu Ekspertów powołanego przy Komitecie Transformacji Regionu Turoszowa.
W ramach Krajowej Izby Klastrów Energii i OZE, Tomasz Drzał konsultował dla Ministerstwa Klimatu projekt nowelizacji Ustawy o Odnawialnych Źródłach Energii, odnośnie do przepisów regulujących funkcjonowanie klastrów energii.
Brał udział w pracach Grup Eksperckich „Sprawiedliwa Transformacja” oraz „Eko – Transport”, w ramach Zespołu do spraw Rozwoju Przemysłu i Odnawialnych Źródeł Energii i Korzyści dla Polskiej Gospodarki, powołanym przez Ministerstwo Klimatu. W 2024 roku brał udział w posiedzeniach Zespołu ds. Deregulacji i Dialogu Gospodarczego w Ministerstwie Rozwoju i Technologii,
Tomasz Drzał jest założycielem i członkiem zarządu Fundacji Promocji i Rozwoju Gmin Polskich „SmartGmina”, która współpracuje z samorządami, na rzecz rozwoju energetyki rozproszonej, klastrów energii oraz spółdzielni.
Prezes Zarządu Portu Czystej Energii Sp. z o.o. oraz Zakładu Utylizacyjnego Sp. z o.o. w Gdańsku, do roku 2024 również Pełnomocnik Prezydenta Gdańska ds. gospodarki cyrkularnej. Wcześniej urzędnik samorządowy i pracownik korpusu służby cywilnej, m.in. Dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku, Naczelnik Wydziału Ochrony Środowiska w Urzędzie Miejskim w Policach, Naczelnik Wydziału ds. Wdrażania Projektów, Radca Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska oraz Dyrektor Departamentu Informacji o Środowisku w GDOŚ.
Edukator oraz wieloletni działacz w organizacjach pozarządowych. Przewodniczący/członek wielu zespołów eksperckich i komisji doradczych, w tym w Ministerstwie Klimatu i Środowiska. Ekspert w zakresie ochrony środowiska i gospodarki komunalnej. Pasjonat przyrody, turystyki kwalifikowanej i sportów zespołowych.
Absolwent Wydziału Nawigacyjnego Uniwersytetu Morskiego w Gdyni oraz studiów podyplomowych z zarządzania finansami przedsiębiorstwa na Uniwersytecie Gdańskim. Karierę zawodową rozpoczął od pracy na statkach jako oficer wachtowy, następnie był oficerem portu w Kapitanacie Portu w Gdańsku.
Przeszło 25 lat związany z towarzystwem klasyfikacyjnym. Zaangażowany w sprawowanie nadzorów nad budową i eksploatacją statków i innych obiektów pływających w kraju i za granicą, a także formułowanie standardów technicznych. Odpowiedzialny za ustanowienie oddziałów i spółek zależnych PRS, między innymi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Egipcie, Chinach, Danii, Turcji.
Były członek i Prezes Zarządu PRS.
W latach 2013 – 2021 członek Rady Międzynarodowego Stowarzyszenia Towarzystw Klasyfikacyjnych (IACS), najwyższego organu kierującego pracami tego ważnego dla globalnej gospodarki morskiej stowarzyszenia.
Od 2022 r. związany z firmą doradczą ENMARO, która realizuje m.in. projekty z obszaru morskiej energetyki wiatrowej i innych odnawialnych źródeł energii a także prowadzi prace R&D w zakresie możliwości wykorzystania alternatywnych nośników energii przy OZE i zastosowania bezzałogowych systemów powietrznych (BSP) przy instalacjach OZE.
Prelegent wielu międzynarodowych konferencji branżowych, m.in. w Londynie, Oslo, Atenach, Singapurze, aktywnie uczestniczący także w promocji polskiej gospodarki morskiej i energetyki odnawialnej.